Lid worden?

Zou je graag lid worden? Kom eens langs de kano club tijdens de openingsuren (zie hieronder). Laat hiervoor vooraf iets weten via info@kanoclublier.be, zodat wij kunnen zorgen dat er iemand aanwezig is om je in te schrijven en wegwijs te maken.

Je kan ook eerst eens komen proberen tijdens de wekelijkse initiatie. Lid worden kan niet tijdens de initiaties omdat we daar dan geen tijd voor hebben.

Lidgeld

enkel KKCL incl. Peddelsport Vlaanderen
  • Volwassenen
  • Kinderen vanaf 12 jaar
  • Kinderen tot 12 jaar
50 euro
35 euro
65 euro
50 euro

Het bestuur wil met klem benadrukken dat je altijd perfect en evenwaardig verzekerd bent, ongeacht je keuze.

Ieder lid is ook verzekerd voor schade met een boot toegebracht aan derden.

Nieuwe leden betalen een eenmalige dossierkost van 15 euro. Bij hernieuwing van je lidgeld dien je dit niet meer te betalen.

Ligplaats boten

Wanneer je een eigen kajak/kano in de loods wenst te leggen dan betaal je hier een jaarlijkse bijdrage voor.

• Prijs per boot PER JAAR: 15 euro
  • Max. 2 boten / ligplaatsen per lid
  • Inlichtingen betreffende botenloods: Theo De Busschere, tel. 03 482 41 57

Tag (sleutel) / toegang tot de club

Als je graag eender wanneer wil kunnen gaan varen, dan heb je een sleutel nodig. Deze kan je verkrijgen bij onze secretaris Simonne Van der Heyden, secretaris@kanoclublier.be of tel. 0479 29 03 73.

• Waarborg voor de tag: 25 euro

De tag geeft je 24/24 uur toegang tot de botenloods, kleedkamers en kantine.

Betalingen

• Uitsluitend via storting op het KKCL-nummer:
    IBAN: BE06 0011 7603 0222
    BIC: GEBABEBB
    KKCL vzw
    c/o Norbert Chovau
    Berkendal 18
    2560 Kessel

Clubboten

De club heeft een heleboel clubboten waar onze leden gebruik van mogen maken.

• Een 30-tal eenpersoonskajaks
  • Enkele tweepersoonskajaks
  • Twee tweepersoons kano’s
  • Drie grote kano’s voor 10 personen

Deze mogen gratis, en ten allen tijden, door elk lid ouder dan 12 jaar gebruikt worden om vanuit de club in alle richtingen te varen. De boot moet ingeschreven worden in het logboek dat in de botenloods ligt.

Ze mogen ook door de leden gebruikt worden om deel te nemen aan een cluborganisatie. De boot moet ingeschreven worden op het inschrijvingsblad dat uithangt aan het infobord.

Varen met verplaatsing met de auto mag enkel mits toelating van een bestuurslid. De boot wordt ingeschreven in het logboek.

Varen met een grote kano (10 pers.) kan enkel na toelating van een bestuurslid.

Initiaties

• Van april t/m september – elke woensdagavond

Van 1 april tot en met 30 september: elke woensdagavond om 19 uur stipt.
Opgelet: elke 1ste en 3de woensdag van de maand is dit ook voor niet-leden (clubboten voorbehouden).

• Van oktober t/m maart: één keer per maand op zondag
  • In het zwembad

Elke donderdagavond (behalve in de zomervakantie) van 21.30 uur tot 22.30 uur zwemmen en kajakken in zwembad “Lago De Waterperels” in Lier (prijs toegang zwembad: 3 euro). Er zijn daar enkele clubboten ter beschikking. Gelieve om 21.15 uur aanwezig te zijn, we gaan gezamenlijk het zwembad binnen. Na 21.30 uur kan je niet meer binnen.

Activiteiten

• Elk jaar wordt er een kalender uitgegeven met een opsomming van de activiteiten waar de club aan deelneemt. Er zijn eigen organisaties en organisaties van andere clubs.
  • Alle door de club georganiseerde activiteiten, of deelname bij andere clubs, worden aangehangen op het infobord door middel van een inschrijvingslijst en ook gecommuniceerd via de nieuwsbrief.

Opening kantine

We verbroederen niet enkel op het water, maar ook bij een drankje in onze kantine:

• vrijdag vanaf 19.30 uur
  • zondag van 15 uur tot 19 uur

Dan is de kantine open.

Toogdienst

De toogdienst wordt gedaan door eigen leden. Heb jij tijd en goesting om onze toog eens te bemannen? Geef je op via de lijst aan het bord naast de toog in de club.

Herstellingen

Alle herstellingen gebeuren door de leden, daarom is alle hulp welkom. Indien er enkele klusjes nodig zijn, sturen we een oproep voor helpers via onze nieuwsbrief.

Communicatie

• 4 keer per jaar ontvang je ons clubmagazine ’t Kontakt in je brievenbus
  • Elke maand ontvang je een nieuwsbrief in je mailbox
  • In de kantine vind je een infobord waarop we onze activiteiten aankondigen en waarop je kan inschrijven